Eksport żywności do Chin – niezbędne informacje
Według najnowszych badań, eksport żywności do Chin stale rośnie. Do Państwa Środka eksportujemy najczęściej nabiał, słodycze oraz alkohol. Przede wszystkim, wszelkie eksportowane produkty spożywcze powinny mieć stosowane certyfikaty. Jednak to nie jedyny wymóg, który musimy spełnić, wysyłając swoje towary do Chin.
O czym pamiętać, przy eksporcie żywności?
Po pierwsze logo
Aby zapewnić sobie wysoką sprzedaż naszego produktu w Chinach, musimy opatrzyć je chińskim logo. Można to zrobić na kilka sposobów:
- pozostawić oryginalne opakowanie z doklejoną naklejką po chińsku
- zaprojektować chińskie opakowanie
- umieszczenie na opakowaniu dwóch logo: po polsku z jednej strony i po chińsku z drugiej
Szukajmy dobrego tłumacza i grafika. Najlepiej, aby te osoby ściśle ze sobą współpracowały: specyfika bowiem chińskich znaków wymaga takiego umieszczenia ich na opakowaniu, aby były z jednej strony czytelne, a z drugiej atrakcyjne graficznie.
Po drugie małe opakowania
Przed podjęciem decyzji o eksporcie żywności do Chin, warto zapoznać się ze specyfiką chińskiego rynku i nawyków żywieniowych konsumentów. Przede wszystkim mieszkańcy Państw Środka jedzą mniej, dlatego warto pomyśleć o mniejszych opakowaniach, a także mniejszych porcjach. Często w jednym opakowaniu, znajdują się jeszcze mniejsze.
Po trzecie kolory i smaki
Chociaż w przypadku eksportu żywności do Chin nie ma potrzeby zmienia kolorów opakowań produktów spożywczych, warto postawić na opakowania w kolorze złotym lub czerwonym, symbolizują one bowiem szczęście i sukces. Możemy być pewni, że konsumenci z tego regionu chętniej sięgną po produkty w tych kolorach opakowań.
Osobnym rozdziałem będą także inne smaki, preferowane przez Chińczyków. Szczególnie lubią oni produkty o smakach ostrych, zielonej herbaty lub inne, bardzo wyraziste.
Każdorazowo przed przystąpieniem do eksportu towarów żywnościowych do Chin powinniśmy zbadać rynek pod kątem produktu, który chcemy wprowadzić, przeprowadzić jego analizę cenową oraz znaleźć potencjalnych odbiorców na ternie Chin.