Jakie towary warto eksportować do Chin? – nasze porady
Z jednej strony Chiny są ogromnym rynkiem produkcyjnym konkurencyjnym ze względu na ceny i dlatego bardzo wiele produktów stamtąd importujemy. Z drugiej strony jednak jest to rynek, który stale zmienia się i rozwija, dzięki czemu coraz więcej towarów zaczynamy tam eksportować. Dzieje się tak dlatego, że chińskie społeczeństwo staje się coraz bogatsze, rodziny chcą wydawać coraz więcej pieniędzy na konsumpcję, a dodatkowo produkty z Europy cieszą się rosnącą popularnością. Co jednak eksportować do Chin, aby znaleźć zbyt i by było to dla polskiego przedsiębiorcy opłacalne?
Produkty spożywcze i kosmetyki
Gdy polscy producenci szukają nowych rynków zbytu dla żywności, jednym z nich są Chiny, które deklarują coraz większą otwartość w tym względzie. To ogromny kraj o dużych i różnorodnych zapotrzebowaniach, dlatego ta branża eksportowa staje się bardzo przyszłościowa. Możliwy jest na przykład import mięsa drobiowego i wieprzowiny, produktów mlecznych, a także wielu warzyw i owoców. Ważne jest jednak przy tym odpowiednie oznaczenie opakowań tych produktów, tak aby chiński odbiorca bez trudu mógł sprawdzić, co i o jakim składzie kupuje.
Równie przyszłościowy staje się rynek sprzedaży produktów kosmetycznych, ponieważ coraz bogatsi Chińczycy mogą sobie pozwolić na zakup luksusowych kosmetyków i chętnie szukają marek europejskich kojarzących im się z bardzo dobrą jakością.
Inne branże eksportowe
Oprócz kosmetyków i artykułów spożywczych chińscy odbiorcy są również zainteresowani elektroniką, a także różnorodnymi maszynami i urządzeniami. Co ciekawe, w Chinach z powodu coraz mniejszej liczby drzew pożądanym towarem eksportowym stają się wyroby z tektury i papier.
Inne produkty eksportowane na rynek chiński i cieszące się tam powodzeniem to także wyroby metalowe, w tym szczególnie miedź i elementy z niej wykonane oraz rozmaite wyroby przemysłu chemicznego.
Przed rozpoczęciem eksportu do Chin ważne jest jednak dobre rozpoznanie rynku, w czym może pomóc polska firma pośrednicząca, a także wybranie odpowiedniego regionu, w którym będzie zapotrzebowanie na oferowane przez nas produkty.